pozytywna dyscyplina
Strona główna » Spis treści » Cztery błędne strategie, które stosują dzieci, by odzyskać miłość. Pozytywna dyscyplina

Cztery błędne strategie, które stosują dzieci, by odzyskać miłość. Pozytywna dyscyplina

Poniżej opisane strategie zostały opracowane przez Rudolfa Dreikursa, szeroko są omówione w książce „Pozytywna dyscyplina” Jane Nelsen, którą serdecznie polecam. Dzieci są świetnymi obserwatorami, lecz kiepskimi interpretatorami rzeczywistości. Oznacza to, że ich obserwacje są trafne, jednak często opacznie rozumieją co oznacza, to co widzą. Dzieci patrzą na świat w sposób naiwnie egocentryczny, więc wszystko co widzą mogą odnosić do siebie (np. mama poświęca dużo czasu nowo narodzonemu braciszkowi, czyli nie kocha mnie już. Żeby odzyskać jej miłość muszę robić to co on – dużo płakać i robić w majtki). Gdy zrozumiemy jakie strategie mogą przyjmować dzieci w odpowiedzi na błędne interpretacje tego co widzą, łatwiej nam będzie zrozumieć „niewłaściwe” i „niegrzeczne” zachowanie. Potrzeba przynależności, a pozytywna dyscyplina Podstawową potrzebą wszystkich dzieci (i ludzi dorosłych zresztą również) jest potrzeba przynależności. Oznacza to, że wszystkie dzieci chcą czuć, że są kochane, szanowane […]

Jeśli jesteś już Czytelnikiem zaloguj się na swoje konto: log in

🔏 Pozostało 91% treści do przeczytania. Oraz czeka na Ciebie więcej ;-)

Strefa Czytelnika to ponad 100 merytorycznych, opartych na źródłach i napisanych lekkim piórem tekstów. Każdy tekst to wynik wielu godzin poświęconych na czytanie, doświadczenia własne z terapii i szkoleń oraz na koniec około 4 godziny pisania samego tekstu.

Możesz dołączyć do Strefy Czytelnika korzystając ze specjalnej oferty z bonusami:

Dołącz do Strefy Czytelnika

lub poczytaj pozostałe bezpłatne treści

⚡ Otrzymujesz natychmiastowy dostęp do ponad 100 artykułów
🛍️ Mini Kurs o potrzebach Wewnętrznego Dziecka za 67zł 0zł
✒️ 25 strong PDF materiałów do pobrania za 67zł 0zł
🍀 Rezygnacja w dowolnym momencie