Większość z nas dorastała w świecie i otoczeniu językowym, który stosuje oceny do opisywania rzeczywistości, ludzi, zjawisk i rzeczy. To są nasze okulary, z których istnienia nie zdajemy sobie sprawy. Nie wiemy, że można komunikować się równie skutecznie bez posiłkowania się ocenami, bo całe życie słuchaliśmy komunikatów zawierających oceny. Zapraszam was na moją osobistą podróż po odkrywaniu języka nieoceniającego. Książki, które otworzyły mi oczy na to, że nie trzeba oceniać dziecka komunikując się z nim, a być może nawet nie powinno się tego robić, to: “Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły“, Adele Farber i Elaine Mazlish“Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały”, Julie King , Joanna Faber“Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości“, Stuart Shanker , Barker TeresaWszystkie te książki polecam, wywarły duży wpływ na moje postrzeganie dzieci, rodzicielstwa i roli języka […]
🔏 Pozostało 94% treści do przeczytania. Oraz czeka na Ciebie więcej ;-)
Strefa Czytelnika to ponad 100 merytorycznych, opartych na źródłach i napisanych lekkim piórem tekstów. Każdy tekst to wynik wielu godzin poświęconych na czytanie, doświadczenia własne z terapii i szkoleń oraz na koniec około 4 godziny pisania samego tekstu.
Możesz dołączyć do Strefy Czytelnika korzystając ze specjalnej oferty z bonusami:
lub poczytaj pozostałe bezpłatne treści
⚡ Otrzymujesz natychmiastowy dostęp do ponad 100 artykułów
🛍️ Mini Kurs o potrzebach Wewnętrznego Dziecka za 67zł 0zł
✒️ 25 strong PDF materiałów do pobrania za 67zł 0zł
🍀 Rezygnacja w dowolnym momencie