Strona główna » Spis treści » Co ładuje Twoje baterie?

Co ładuje Twoje baterie?

Zapraszam was do odkrycia jakie aktywności są dla was najskuteczniejsze w ładowaniu waszych baterii i dawaniu przyjemności i relaksu :).

Kiedyś to, że mam jakieś potrzeby było dla mnie abstrakcją. Myślałam, że mogę ciągle dawać od siebie i nigdy nie uzupełniać swoich zasobów energii.

Kiedy zaczęłam się zastanawiać nad swoimi potrzebami i dopuszczać do świadomości, że je posiadam, okazało się, że poświęcam dużo czasu na czynności, które słabo mnie regenerują, a skąpię sobie czasu i pieniędzy na aktywności, które doskonale mnie regenerują, dostarczają radości, rozrywki i przyjemności.

Dużo czasu spędzałam w telefonie, na social mediach i newsach. Teraz już wiem, że to mi jest potrzebne w dość ograniczonym wymiarze i szybko zaczyna mnie drenować z energii zamiast jej dodawać. Super za to ładuje mi baterie basen, rower, joga, wyjścia towarzyskie, dbanie o relacje bliższe i dalsze i qigong (takie chinskie ćwiczenia podobne do tai chi)

Co najlepiej ładuje wasze baterie? Poniżej znajdziecie listę aktywności, które mogą być regenerujące i dodające sił. Oceńcie, które są najbardziej dla was przyjemne i odświeżające, po których czujecie się najlepiej w skali od 1 do 10. 1 to „bardziej denerwuje niż regeneruje” a 10 to „bomba uszczęśliwiająca” :).

Jesli ciężko wam ocenić teraz, możecie też poczekać z oceną i poobserwować jak się czujecie po różnych aktywnościach 🙂

SEN

  • położenie się wcześniej spać
  • drzemka w ciągu dnia

SPORT

  • rower / basen / jogging
  • siłownia / fitness
  • joga / stretching / pilates
  • długi spacer

ROZRYWKA

  • kino
  • netflix
  • gra na telefonie
  • gra na konsoli
  • kręgle / bilard
  • go-karty
  • wyjście do restauracji ze znajomymi
  • wyjście do pubu
  • słuchanie ulubionej muzyki
  • social media

RELAKS

  • długa kąpiel
  • szczotkowanie ciała na sucho
  • balsamowanie ciała
  • masaż twarzy
  • profesjonalny masaż
  • sauna
  • czytanie
  • pisanie
  • kolorowanki dla dorosłych / kaligrafia / rysowanie
  • herbatka / kawka + ciacho w samotności

WYGLĄD

  • makijaż
  • regulacja + henna brwi
  • maseczka
  • depilacja
  • kosmetyczka
  • fryzjer
  • manicure japoński

RELACJE

  • dbanie o więzi z partnerem
  • dbanie o więzi przyjacielskie, sąsiedzkie, rodzinne

DUCHOWOŚĆ

  • medytacja
  • qigong, taichi
  • kontakt z dziewiczą naturą
  • refleksje
  • modlitwa

Gdy pierwszy raz robiłam to ćwiczenie zaskoczyło mnie jak nisko oceniłam czynności, w które się najczęściej angażowałam by sobie odpocząć (social media, netflix, granie na telefonie, czynności dotyczące poprawiania swojego wyglądu). Jak to wypadło u was? Odkryliście coś fajne? Przy czym daliście „10”? Moja punktacja poniżej 🙂

Lista potrzeb, dbanie o siebie i regeneracja

Seria wpisów na temat schematów

Schemat Podatność na zranienie i zachorowanie

Schemat Izolacja społeczna
Schemat Izolacja Społeczna – moja osobista historia
Przykład aktywowania się schematu Izolacja Społeczna

Schemat Porażka w Terapii Schematów

Schemat Nadmierne Wymagania
Jak osłabić schemat Nadmiernych Wymagań

Zdjęcie autorstwa Alisa AntonUnsplash