Strona główna » Spis treści » Bolesne uczucia i radosne

Bolesne uczucia i radosne

Podział na emocje negatywne i pozytywne sugeruje, że jedne są złe i należy się ich wystrzegać, a inne są dobre. Jak wiecie z postu i podcastu o smutku wszystkie emocje są pozytywne i potrzebne, nawet bolesne uczucia. Dziś mam dla was listę emocji dobranych w pary przeciwieństw. Bolesne i przyjemne, każde ma swoje przeciwieństwo 🙂

Gdy czujemy, że bolesne uczucia przeważają w naszym życiu, może to być przydatna ściąga, by nieco zbalansować nasze uczucia i złagodzić odczuwany ból. Czy doskwiera Ci strach i lęk? Poszukaj powodów do nadziei i rozwijaj w sobie zdolność do odczuwania nadziei. Jeśli dominuje w Twoich myślach uczucie krzywdy, możesz się skoncentrować na uczuciu ulgi, że dawny ból przeminął, że sprawy idą w lepszym kierunku lub że możesz po prostu wyjść poza ten układ i przestać się tym przejmować. Jakie uczucia dominują dzisiaj w Twoich myślach?

Bolesne uczucia i radosne uczucia – pary przeciwieństw

  • Strach – nadzieja
  • Złość – czułość
  • Smutek – radość
  • Nienawiść – miłość
  • Samotność – poczucie wspólnoty
  • Krzywda – ulga
  • Nuda – zaangażowanie
  • Frustracja – zadowolenie
  • Niższość – równość
  • Podejrzliwość – zaufanie
  • Wstręt – pociąg
  • Nieśmiałość – ciekawość
  • Zagubienie – jasność
  • Odrzucenie – wsparcie
  • Brak spełnienia – satysfakcja
  • Słabośc – sila
  • Poczucie winy – niewinnosc
  • Wstyd – duma
  • Pustka – spełnienie

Lista pochodzi z książki „Zadbaj o swoje wewnętrzne dziecko. Wsparcie dla DDA i DDD” Charles L. Whitfield

Uczucia bolesne i radosne

Ruminacje, czyli nakręcające negatywne myśli

Moja depresja i reakcja emocjonalna na pandemię

Pętla dopaminowa, czyli jak uzależniają treści cyfrowe?

Dziękuję za Twoją uwagę. Jeśli chcesz być ze mną w bliższym kontakcie, zapraszam Cię na mój Instagram @higienamyslenia, na YouTube @higienamyslenia i podcast higiena myślenia, który znajdziesz na Spotify i Google Podcasts.
Autorem zdjęcia jest Robert CollinsUnsplash